Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Organizator
Partnerzy

Harmonogram

 

DZIEŃ I - 9.02.2018 r. (piątek)

 

08.00-09.00

Rejestracja uczestników

09.00-09.10 Rozpoczęcie konferencji
09.10-11.00

BLOK MERYTORYCZNY

09.10-09.40

Jak z udziałem uczniów zorganizować nowoczesną przestrzeń w szkole (wspólne decyzje i wspólna odpowiedzialność, przykłady pracowni tematycznych z elementami pracowni tematycznych uczących poszukiwania z rożnych źródeł jak tablica, internet, smartfon)

09.40-10.00 Poznaj programy Microsoft dla szkół i nauczycieli (dowiedz się jak zacząć korzystać ze Skype in the Classroom, jak zaangażować się w społeczność Microsoft Educator Community oraz Microsoft Innovative Educator, a także jak zostać Szkołą w Chmurze Microsoft)
10.00-10.20 Programowanie zgodnie z nową podstawą programową dla szkoły podstawowej i ponadpodstawowej (jak utrzymać zainteresowanie uczniów programowaniem, wykorzystując te same środowiska programowania (Baltie, Scratch, Logomocja) przez wszystkie klasy szkoły podstawowej; w jaki sposób uczniowie mogą wykorzystywać wiedzę i umiejętności nabyte wcześniej do nauki programowania w językach tekstowych (Python, C++) w starszych klasach szkoły podstawowej i w szkołach ponadpodstawowych)
10.20-10.40 Terminale w służbie szkoły – pracownia komputerowa, biblioteka, sekretariat i inne (Jak zbudować pracownię terminalową oraz w jaki sposób wykorzystać terminale w placówce edukacyjnej. Dla kogo adresowana jest pracownia terminalowa oraz na jakie szczegóły zwrócić uwagę przy wyborze tego rozwiązania)
10.40-11.00 Nowoczesne i oszczędne rozwiązania drukujące dla edukacji
11.00-11.20 Przerwa kawowa
11.20-15.15

WARSZTATY W GRUPACH

 

Warsztat 1

Stwórz własną  grę szkolną bądź miejską (przedstawienie etapów tworzenia gry; tworzenie scenariusza, trasy gry oraz fabuły; zapoznanie z aplikacjami niezbędnymi do stworzenia gry; możliwości promocji wydarzenia)


Warsztat 2

Wykorzystanie drukarek 3D w nauce, czyli jak pomóc dziecku uruchomić wyobraźnie przestrzenną (czerpanie wiedzy z replik prawdziwych przedmiotów; wydruk modeli atomów czy figur geometrycznych i porównanie z wersją na papierze; wydruki w skali; projekty budynków; druk 3D dla nauczycieli zajęć wczesnoszkolnych - programy Thinkercad i XYZ maker)   

 

Warsztat 3

Robot - jak to jest zrobione? Zestawy edukacyjne Makeblock na różnych etapach edukacji (od programowania blokowego na tablecie przez Scratch'a do Arduino/C++)

 

Warsztat 4

Cyfrowa szkoła z wykorzystaniem technologii Smart

15.15-16.10 Przerwa obiadowa
16.10-18.00

WARSZTATY W GRUPACH


Warsztat 5

Jak zainteresować ucznia przedmiotami przyrodniczymi
(przegląd narzędzi i aplikacji do nauczania przedmiotów przyrodniczych: fizyki, biologii czy chemii)

 

Warsztat 6

+ Nauka programowania w edukacji wczesnoszkolnej    

 

Warsztat 7

Humanistyczne zabawy informatyczne (jak można wykorzystać programowanie na lekcjach humanistycznych; przedstawienie narzędzi TIK, np. krzyżówki, wykreślanki)   

od godz. 20.00

Kolacja i wieczór integracyjny - Baltic Plaza hotel****mediSPA & fit

  Nocleg - Baltic Plaza hotel****mediSPA & fit

 

 

 

DZIEŃ II - 10.02.2018 r. (sobota)

 

06.30-09.00 Śniadanie - Baltic Plaza hotel****mediSPA & fit
09.00-11.15

BLOK MERYTORYCZNY

09.00-09.30 Tajniki e-sportu w szkole (czym jest e-sport; różnica między gamingiem a e-sportem; fenomen e-sportu - szansa czy zagrożenie; w jaki sposób zajęcia e-sportowe wpływają na rozwój młodego człowieka; jakie zagrożenia mogą nieść za sobą zajęcia e-sportowe; zajęcia e-sportowe w szkole ponadpodstawowej – studium przypadku)   
09.30-10.00

Rozwój szkolnictwa zawodowego (szczegóły wielkiej reformy; szkoły branżowe I i II stopnia; szkoły branżowe a rynek pracy)   

10.00-10.30

Bezpieczeństwo w internecie. Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych   

10.30-11.15

Od Becika Każdy Klika – wprowadzenie elementów kodowania do edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej (zrób to sam, gry i zabawy w kodowanie bez komputera: dyktanda graficzne, piramidy, kolorowe kubeczki; gramy w tangramy, kodowanie figurami; labirynty, kodowanie przez klocków układanie; nie taka apka straszna, darmowe gry programistyczne na tablicę i tablet; aplikacje dla przedszkolaka wprowadzające umiejętność kodowania bez konieczności kodowania - gry i programy programistyczne dla edukacji wczesnoszkolnej)   

11.15-11.30 Przerwa kawowa
11.30-15.05

WARSZTATY W GRUPACH

 

Warsztat 7

Wprowadzenie do programowania w języku Python (jak pomóc uczniom stawiać pierwsze kroki w tekstowym języku programowania; uczestnicy warsztatów utworzą proste programy w języku Python, w których zastosują: instrukcje wejścia/wyjścia, zmienne, wyrażenia arytmetyczne i logiczne, instrukcje warunkową i wybrane instrukcje iteracyjne)

 

Warsztat 8

Lekcja w świecie Minecraft: Education Edition

 

Warsztat 9

Darmowe zasoby na interaktywnym monitorze, czyli warsztat o tym co uczniów na lekcji zachwyca  

 

Warsztat 10

Zostań Eistein’em (podczas zajęć zostanie przeprowadzonych kilka ciekawych doświadczeń i eksperymentów z wykorzystaniem Cyfrowego Mobilnego Laboratorium Pomiarowego SenseDisc; zajęcia te mają na celu przybliżyć najnowsze technologie i rozwiązania stosowane do zbierania, archiwizowania i przetwarzania wyników pomiarów; urządzenia te, przeznaczone są do prowadzenia zajęć laboratoryjnych stacjonarnie jak również mobilnie, z zakresu: fizyki, chemii, biologii czy badania zjawisk zachodzących w przyrodzie)
Nauka logicznego myślenia poprzez programowanie i kodowanie robotów edukacyjnych (chcesz poznać i wypróbować programowalne roboty edukacyjne, dające niesamowitą zabawę i satysfakcję podczas zajęć lekcyjnych, a przy tym uczące podstaw programowania? Podczas warsztatu zostanie przybliżone na czym tak naprawdę polega programowanie przy wykorzystaniu robota edukacyjnego TRUE TRUE; pokażemy jak proste jest kodowanie urządzeń na zajęciach z nauki programowania i nie tylko)

15.05-15.30 Podsumowanie, wręczenie nagród i zakończenie konferencji
15.30-16.30 Obiad

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Informacje o cookies © 2017 PRESSCOM Sp. z o.o.